Senorita, my baby is ready for collection!!

Huhu..apakah itu?

you know..you know..

Mr Shah terima sms from Alliance..my car is now ready for collection. hmm tak sabar nak jumpe my ‘kelly’..huhu..

on last saturday, hubby took off early from office. we had agenda.. nak amek kelly.  Picked up Pak uda (my uncle) at Bukit Piatu before headed to Malim, location of the bengkel yg membaiki kelly…

Anyway, kelly dah fully recovered. adalah few things yg need to be done. wiper belakang pon tak function and kelly punye handsfree pon tak function. later on, we will list things yg belom recover on kelly. Kelly now dekat my bro-in-law hands. Dier adalah QC di Honda. So, dier dah nak check sume. So bagi dier list ape yg tak di baiki or tertinggal.

Time dekat bengkel, manager bengkel bgtau bateri dah kong. Die mintak rm130 utk bateri baru. aku rase tension gile sbb bateri keta aku cam pelik sbb bateri keta aku adalah bateri kering bukan yg air tuh. tp bateri yg dlm kelly tuh adalah bateri basah. hmm…sib baik bawak Pak Uda, dier pon ckp bateti aku bateri kering. Then warna biru plak tuh…tak penah ade warna pelik lg terang dalam bonet enjin keta aku tuh… Main tipu la depa neh!!! Then baru dier suh budak2 dier check gambo. Siut betol…ade hati nak tipu! tuh pon aku tatau ape lagi brg diorg tukar. Hmm..so selamat duit aku dr terbang ke tangan bengkel tuh………… geram geram asyik keja menipu jerk diorg ni.

So, korang klu ade eksiden happened to your car, make sure mintak list aper yg insurance cover..mintak dekat insurance yer bukan dgn org bengkel tuh. Klu dgn org bengkel..ko merayu2 melutut jgn harap diorg nak bagi…. siot jer!!!So dari situ..korang boleh check aper yg dier ganti….. wokehhh…

After that, dah abih segala urusan, sign utk discharge keta. then..hantar keta ke krubung. then anta pak uda ke bukit piatu.

After Maghrib, ktorg ke Jusco utk melantak nasi beriyani yg sgt sodap. Plus air teh ais dier pon sgt syiookk.. waa sgt sukaaaa!! Klu korang ke Jusco Ayer Keroh…kgn lupa singgah kt food court, n jgn lupe try nasi beriyani dier.. ntahlaa aku suke jerrkk…. huhuhuhu…

 

chaowsss……….

Leave a Reply

