Teka teka IQ anda….

Haluu..

Pagi ni aku didatangi satu IQ Test, yg memecahkan isi kepala otak ku pagi2 buta ni. Soklan dia tak susah mana, tp bila dh mata aku tgh mengulit melayan bijik mata..mmg lembabla nak kira. Nak2 member aku ni tanya di kala tgh blurr…

So.. here it is..

tekateki

Aku bagi korang ilustrasi sikitlaaa, so takdela korang blur hantu mcm aku tadi. Okay, Mamat ngan Si Tijah ni adek beradek. Mamat ni of coursela abg, ko tgk taik lalat ngan rambut punk tuh dh cukup menunjukkan dia ada nampak kematangan sikit dr Si Tijah yg berambut merah dan bulu mata yg tak cukup tuh. Tp mintak maap lah Mamat ni tak reti nak beli kasut, ade ke beli kasut size lain2. Korang jgn silap, tuh kasut Mamat yer.. bukan batu-bata. Mane ade batu bata warna biru..tol tak?Hmm…takpelah… mari kita teruskan……..

_____________________________________________________

Jadiknya,  satu petang ni, sedang Si Tijah main tutup botol di tepi serambi…Si Mamat ni sibokla mengacau Si Tijah bermain.. lalu Si Mamat bertanya…………

Mamat : Tijah, ko nak tau?

 

Tijah : Apa bang Mamat.. (tgh fokus menimbang tutup botol di tgnnya…)

 

Mamat : Ko nak tau tak bape umur ko, masa abg sebaya ngan ko skrg?

 

Tijah: Apa abg ni…. malaslaa Tijah nak kira, (Tijah ni mmg lembab sikit ilmu hisap  hisab..)

 

Mamat: Haa…masa tuh umur ko 5 tahunn…

 

Tijah: Ye yer..napenyer bang? sibokla abg ni.. (sedang asyik melakukan aksi menjentik tutup botol..)

 

Mamat : Masa umur ko sama ngan umur abg skarang? Ko tau bape umur abang?

 

Tijah: Yesss!!! (jentikkan terkena pada sasaran….)

Tijah: Hmm..ntahla bang….

 

Mamat : Umur abg masa tuh 17 tahun…

 

Tijah: Dah tu kenapa bang..

 

Mamat: Takdelah…aku nak suruh diorg ni teka, bape umur aku ngan ko skng ni…..

 

Tijah: Owh..Tijah igtkan abg nak kira-kira bila abg nak akil baligh….

 

Mamat : Eh kau ni….. aku tempels baru tau!! Aku baru lepas wet dream tau…… kau ade???

  

_____________________________________________________

 

Opsss…terlebey sudah.. stop nonsening..

Ok now, dgn clue2 di atas..

BERAPA UMUR MAMAT DAN TIJAH SEKARANG?

Mari-mari kita sama2 meneka, bukannye apa sekali sekala menguji minda kita apa salahnya. Cepat2 I DARE YOu…. eewahh…

Yes… YOU laa..YOU YOU there… toksah pandang belakang ke tepi ke tengah ke.. toksah dok mengelat… tunjukkan keterroran anda…

Meh cepat bgtau jwpan and formula kat aku ni sikit…..

7 thoughts on “Teka teka IQ anda….

  1. som – cepat pikirin…

    sengal – salah laaa… cepat kire2… dier mcm gandaan or ape tuh janjaran…. huhuhu

  2. einstein – ko ni mmg genius ah!! huhu… sonang yo kan..

    izan – huhu..tuhla dh tua2 ni mmg beku sikit maths… tuh nak praktice selalu esp time preggie..gud for developing baby’s brain.

Leave a Reply

