Mood Yilek..

Sorry.. these few days tade mood nak post any entry. Pics last weekend event pon lom transfer lagi. Anyway, I’m too mengantok here in front of my pc. Aduhai…

Anyway, I’ve true story to tell you guys which happened last Sunday at my cousin wedding.  This is my first experience anyway…..

Ceritanya begini… jam dh pukul 3 lebey, so org pon dh beransur pulang. Adela few my  mak lang or pak lang’s friends. So, dtgla ade satu family ni, parents and their daughter, age about 20 plus. Baik aje salam we all sume, since we all the cousins tgh lepak2 luar sambil tunggu nek moyang makan. Then, later after.. my sister ckp ade org pengsan. Rupenya budak pompuan yg pakai baju biru salam kitorg tadi.

We all igtkan dia betul pengsan, kesian plak… tetibe dier mcm meracau then lari tak tentu arah keluar rumah without sandals dia.. then tiba dia jatuh lagi… atas jalan tar ok. Then, time tuh aku dh jerit pegi tolong dia la kan.. since sumer org tercengang tgk ape dh jadik. Then budak tuh bgn lagi and dia lari lagi….then jatuh lagi, So this time..budak2 laki tried to stop her since dia dh tak tentu hala. Masa tuh parents dia baru je nak makan… diorg dgn coolnya amek sandal anak dia then terus ke arah anaknya yg tgh meracau.

Aku of course di larang utk mendekati budak itu. Walhal..aku sgt2 nak pergi tgk what happened to her. Since I’m preggie..so sumeorg dok suh aku duk tepi, jgn pegi. aduhaii… so aku pon memikirkan keselamatan bayi dlm kandungan aku.. aku hanya melihat dr jauh saja lah….

Then, to be happened, she felt thirsty and mintak air.. right after dia berlari tak tentu arah and ask the boys jgn pegang dia.  Kesian sgt aku tgk dia.. later after that dia lari2.. dh smpi dekat kereta parents dia kot… teros tolak budak pompuan tuh masok keta dia. Then parents dia terus jalan. Sebelum jalan, budak pompuan sempat mintak maaf dgn nicely nya..

So, cite tuh lom abih di takat itu. What had happened behind this adalah…  First, dia ada SAKA. You know laa.. saka ni kan turun temurun, so happened that saka tuh pegi dekat dia instead of other family members. Another thing, yg made this worsen ialah, budak pompuan itu telah terminum air HOLY sbyk 2 kali. Kesian dia, you know what happened before dia bangun n masok dalam kereta dia.. dia telah menyalibkan diri dia sendiri. She knows what she is doing, tp she cannot control all the behave at all. And believe me, she was awake when dia berlari and jatuh and all the drama. Just that, dia takleh kontrol apa yg telah membawa dia itu.

According to my mum, which mak budak pompuan itu ialah my mum old friend. Budak tuh budak UIA, terikut dgn lecturer dia yg bertudung labuh n berpurdah. Disangkanya lecturer tuh membawanya ke jalan yg benar tp hakikatnya lecturer yg dipercayai sgt tuh, yg bagi dia minum air holy tuh. Kesian sgt.. mak dia dh bwk pegi berubat merata tpt, even to Harun Din.   Tp dia tetap mcm tuh. Kata makcik aku plak, dia terkena buatan dr Indon. Sometimes, dia meracau dlm bahasa Indon.  Ade skali dekat masjid, ada bacaan Yaasin and she was there. dia mengaji mmglah best. Tetiba, dia berlari ke saf lelaki mintak berhentikan bacaan Yaasin masa tuh. And meracau2…

So kawan2, berhati2lah…dgn keadaan spt ini.  Ni first time aku experience pasal terminum air holy. Aku sendiri byk dgr cerita or forwarded mail suruh berhati2, klu ada org bg air. Ni baru aku nampak dgn mata kepala aku sendiri. Kesian sgt budak tu. Lagi malang, dia ada saka plak tuh.

So, jgn sesekali terpedaya. Ini adalah kisah benar.  Tp aku tak sempat nak capture any pics.  Yerla..aku sendiri pon panik tgk budak pompuan tuh.

Sekarang ni makcik aku jadik tpt dia mengadu. Since makcik aku ajar mengaji and family dia menyewa dekat umah sewa makcik aku. So,  makcik selalu bagi ayat2 Al-Quran utk dia amalkan. 

 Wallahualam…. jgnla sekali2 perkara mcm ni berlaku pada kita plak. Jadik, berhati2 yer kawan2.

4 thoughts on “Mood Yilek..

  1. ish.. takutnyer camana la leh jadi camtu…kat msia teruk la skang kan. banyak org berpurdah sana sini tp kat dlam tu tak tau la betul ke tak…

  2. uihh….aku sblom neh mcm nak caya tak caya jer psl holy water neh….tapi bile baca citer ko neh…mcm tak sangka pulak…takotnyerrr

  3. hmm…tuhla korang, aku sendiri pon tak percaya mula2… so skang ni kene la hati2, n jgn cepat sgt percaya kt org ..

  4. huhu..nauzubillah…thnks for the story..wish aku pun berada kat ctu..nk tgk kejadian tu..

    doalaa dak ppuan tu sihat sejahtera n kembali ke pngkal jln
    sian tul~

Leave a Reply

